Izabela Lichwiarska

Izabela Lichwiarska

IZABELA LICHWIARSKA

ur. 1994 r.

wykształcenie artystyczne: wyższe artystyczne

uprawia: grafika

udział w poprzednich wystawach: po raz pierwszy

Absolwentka studiów graficznych na Uniwersytecie Śląskim. Z zamiłowania grafik, co miało swój początek w uprawianiu grafiki cyfrowej i fotomontaży. Zajmuje się projektowaniem graficznym, projektowaniem systemów identyfikacji i informacji wizualnej, opakowań i etykiet, layoutu stron internetowych oraz artystyczną grafiką cyfrową. Wybrane osiągnięcia: uczestnictwo w publikacji wydawnictwa „Skłonności do ostrości”, zakwalifikowanie do wystawy VII Biennale Plakatu Społeczno – Politycznego w Oświęcimiu, udział w wystawie prac studentów i absolwentów Instytutu  Sztuki w Cieszynie „Stan posiadania”, udział w wystawie pokonkursowej „Grafiki inspirowanej twórczością Stanisława Wyspiańskiego”, udział w wystawie zbiorowej prac studentów Instytutu Sztuki w Cieszynie „Pomiędzy – Pustostan” podczas IV Przeglądu Twórczości Studentów A Rt+, zakwalifikowanie do wystawy konkursu na Małą Formę Graficzną, towarzyszącemu Międzynarodowemu Triennale Grafiki w Cieszynie.

Prace zgłoszone do udziału w wystawie:

  • Plac zabaw – cykl grafik, grafika cyfrowa 50×70 cm
  • Plac zabaw – cykl grafik, grafika cyfrowa 50×70 cm
  • Plac zabaw – cykl grafik, grafika cyfrowa 50×70 cm

Plac zabaw – cykl grafik, Izabela Lichwiarska – Grafika cyfrowa, 50 x 70 cm

Głównym tematem pracy jest plac zabaw i jego przestrzeń, kształtowana na podstawie wycinków jego rzeczywistości. Wyposażenie placu zabaw jest jego podstawowym elementem – bez nich plac zabaw nie mógłby funkcjonować, czy też istnieć. Pojedyncze elementy, zwykle widziane przez nas trójwymiarowo, namacalnie, kolorowo, mają w przypadku tych prac inny wymiar.

Ich wydzielenie z rzeczywistości polega na tym, że mówią do nas nie obrazem, pięknem, kształtem, fakturą, tylko swoją przedmiotowością, przedstawione jako obiekt w centrum białej kartki papieru.

Wyraziste, mocne podziały poziomów i pionów, kontrasty czerni i bieli, w jakiej te wyprowadzone formy są ukazane, mają za zadanie przedstawić szczególną estetykę kształtów na placu zabaw jakiej nasze oczy nie dostrzegają w realnej rzeczywistości.

Przekaz silnych znaków w tych pracach jest nośnikiem przekształcenia form rzeczywistych w nieuchwytne, enigmatyczne metafory – indywidualne obiekty, pozbawione funkcji, jaka istnieje w przestrzeni miejsca, z którego pochodzą. Z tytułowym placem zabaw powiązane są wyłącznie tym, że rozpoznajemy, czym były fizycznie – przed nami stają się jednak bezpośrednimi, dosadnymi formami, mającymi swoje własne życie, bez opowieści o miejscu pochodzenia.

Wadowickie Centrum Kultury © 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności 

Deklaracja dostępności serwisu wck.wadowice.pl

Wadowickie Środowisko Artystyczne 2020

Dziękujemy za przesłane zgłoszenie.

Po jego sprawdzeniu skontaktujemy się z Państwem

Skip to content